"SUORAMAINONTAOPAS VUODELTA 1981: KAMPANJOINTIA, SIELUNHOITOA JA KUIVIIN PUSERTAMISTA
Heikki Ritvasen suoramainontaopas ohjeisti postimyyntitoimijoita tehokkaaseen suoramainontaan. Toimenpidesarjaa ei niinkään tee kampajaksi toimintojen lukuisuus tai postitusten laajuus kuin tuo johtoajatus. Niinpä kampanja-asteen ulkopuolelle jää aivan järkeviä toimenpidesarjoja, joista parille on tässä tekaistu seuraavat nimet:
Kestohoito on "sielunhoitoa", hivelyä, joka kohdistuu kanta-asiakkaisiin ja sellaisiin liiketuttaviin, joita ei tavata kovinkaan usein.
Kuiviinpuserrus on postimyyntiin luontuva menetelmä. Se perustuu yhden ja saman kohderyhmän pommittamiseen niin kauan kuin se kannattaa. Kun kohderyhmä on puristettu kuiviin, otetaan tilalle toinen ryhmä, muokataan tarjous tälle soveltuvaksi - ja aletaan sama taas.
Kertapostitus ja sen mahdollinen toisto. Perihärmäläisesti toteutettuna se käsittää sanomalehtipaperille painetun ilmoitus-ylipainoksen postittamisen ruskeissa virastokirjekuorissa, ilman saatekirjettä tai mitään. Ja kirottu olkoon väline ellei tuloksia ala näkyä! Kuvitelma, että joku sanoma menisi täysin perille, kaikkiin aivoihin asti, yhdellä iskulla - olipa välinen mikä tahansa - on tietysti joustava. Ei siihen pysty kertalyönnillä kirjekään."
Heikki Ritvanen: Suoramainontaa - miksi ja miten (1981) S.87
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti