Tämä oli Bookcrossing-kirja - Hyvinkään kirjaston Ota ilmaiseksi -kirjahyllystä.
Nappasin tämän hyllystä mukaan joskus keväällä, ja luin sitä silloin tällöin pätkän. Kirja on julkaistu jo 15 vuotta sitten, joten ei ihme, että tuntui vanhalta; varsinkin kun aihe on markkinointiin liittyvä ja mainitaan useita merkkejä ja nimiä.
Esimerkiksi ensimmäisenä mainittu Delia's oli 90-luvun lasten- ja nuortenvaatekauppaketju, joka sittemmin hävisi, ja tosi tosi paljon muitakin. Samoin esimerkit elokuvien ja kirjojen nimistä on aikaa sitten unohtuneet.
Erityisesti harmitti näin lukijana, että lähinnä kerrotaan esimerkkejä, miten jotain tuotetta markkinoidaan nuorille ja miten nämä melko aivottomasti vastaanottavat markkinointiviestinnän, mutta ei esitetä vaihtoehtoja, eikä edes sitä, että joku voi valita siitä muotivirrasta vain jotain, ei kaikkea.
Rasittava ja melko ikävystyttävä luettava, joskin ohuehko ja nopea.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti